Pelakon Shakilla Khoriri meluahkan kekecewaan apabila melihat keadaan Zoo Negara yang tiada pembaharuan ketika berkunjung ke pusat pelancongan itu baru-baru ini.

Menurut Shakilla, meskipun tujuannya ke sana adalah untuk memberi sokongan kepada Zoo Negara, namun persepsinya berubah selepas mendakwa tiada tarikan istimewa yang boleh dibanggakan.

“Ramai yang suruh datang dan beri sokongan pada Zoo Negara tetapi macam manalah nak promosikan dan ajak ramai-ramai datang?

“Dia ibarat kau ajak orang datang rumah ramai-ramai tetapi tiada hidangan makan minum. Hanya datang semata. Tak bolehlah!

“Cubalah nak kongsi dan beri sokongan tetapi akhirnya hati kecil saya agak kecewa dengan tiada pembaharuan yang dibuat. Keadaan semua sangat menyedihkan.

“Cuba berfikir positif dan cari apa yang LAIN untuk saya bualkan pada anak-anak tetapi tiada. Ohhhh… ada panda sajalah,” luahnya menerusi perkongsian di Instagram.

Dalam perkongsian sama, Shakilla turut memberi cadangan kepada pihak pengurusan Zoo Negara agar membuat perbincangan dan tindakan segara bagi menyelesaikan masalah tersebut.

“Saya rasa pihak pengurusan Zoo Negara dah boleh berbincang dan buat sesuatu daripada terus mengajak orang ramai datang tanpa ada apa yang mengairahkan disitu.

“Kesian ibu bapa dan anak-anak. Maafkan saya tapi siapa yang pernah datang dulu dan kini akan faham apa maksud saya,” katanya.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata pengikut Instagram Shakilla bersetuju dengan apa yang disuarakan pelakon tersebut dan berkongsi beberapa lokasi zoo berlainan yang boleh dilawati.