Sekian lama memendam rahsia, pelakon dan penyanyi Bella Astillah akhirnya mendedahkan rumah tangganya berdepan ujian apabila menjadi mangsa sihir.

Menurut Bella atau nama sebenarnya Dayang Nabellah Awang Astillah, dia dan suami, Aliff Aziz ikhtiar untuk berubat secara perubatan Islam selepas kerap mengalami mimpi buruk dan jatuh sakit.

“Saya tak suka nak gembur-gemburkan, sepatutnya saya dan keluarga dah duduk berbincang, biar antara kami saja. Tapi, saya kongsikan untuk kita semua ambil iktibar.

“Saya sendiri takut nak cakap benda ini sebab tak pernah alami. Kalau orang luar tengok saya jarang muat naik perkembangan di Instagram, itu sebenarnya sebab saya kurang sihat.

“Saya pun mula berubat, minta ustazah datang rumah. Rasanya baru lagi kami ke Sabah, tapi saya tak dapat naik ke pentas pada saat-saat akhir.

“Saya berada di hotel sebab sakit, tiba-tiba rasa tak boleh nak buat persembahan dan tak ada suara,” luahnya menerusi program hiburan Melodi baru-baru ini.

Tambah Bella lagi, dia juga kerap bermimpikan ular selain anak keduanya, Ara Adreanna sering menangis pada lewat malam.

“Ara ada kena, tapi Ayden yang tak ada. Setiap malam antara jam 2 pagi sampai ke 4 pagi Ara akan menjerit dan menangis meracau yang tak berhenti. Tetapi bila pergi buat pemeriksaan kesihatan, doktor kata tak ada apa. 

“Itu yang terfikir nak kena ikhtiar juga. Aliff pula rasa tak boleh nak kerja, rasa lemau dan sakit badan. Cuma, saya pula mimpi ular dan ada mengadu dengan mama.

“Saya tak pernah terfikir tentang sihir ke apa, sampailah saya rasa tak sihat dan minta ustazah bawa air zam zam dan barulah kita bercerita, dan itu tandanya tak baik.

“Saya mimpi berturutan sebanyak empat kali. Mimpi ular besar, ular terputus, terbelah dua, mimpi Ayden pegang ular itu,” katanya.

Difahamkan pakar perubatan Islam yang merawatnya memberitahu bahawa terdapat pihak yang ingin memecah belahkan rumah tangganya dengan menghantar sihir pemisah.

Sekadar info, Bella dan Aliff berkahwin pada 2016, namun bercerai pada 2019 sebelum merujuk semula dalam tempoh edah.

Hasil perkahwinan, pasangan itu dikurniakan dua cahaya mata iaitu Mohammad Ayden Adrean dan Ara Adreanna.