Bintang filem “Scream 6”, Melissa Barrera kembali ke layar perak dengan filem seram terbaharu, “Bed Rest” yang mengetengahkan kisah seorang wanita yang dihantui ketika sedang sarat hamil.

Bercerita lanjut mengenai wataknya, Melissa menggalas watak Julie Rivers, seorang ibu yang menunggu masa untuk menimang cahaya mata buat pertama kali dan perlu melindungi kandungannya dari kuasa jahat.

“Julie berpindah ke rumah baru dengan suaminya dan perlu berehat di atas katil sepanjang masa. Namun dia digganggu kejadian aneh di dalam rumah itu serta sering melihat dan mendengar sesuatu.

“Kita tak pasti sama ada apa yang dilihat dan didengarnya adalah betul. Suaminya mengesyaki dia berdepan gangguan mental dan berhalusinasi,” katanya menerusi 7 News Miami.

main image 1

Menurut Melissa, filem “Bed Rest” bukan hanya sekadar kisah seram biasa, sebaliknya sebuah karya yang lebih mendalam tentang seseorang yang berdepan kesedihan dan kehilangan.

“Sebagai penerbit buat kali pertama, saya teruja untuk mempersembahkan “Bed Rest” kepada penonton.

“Ia merupakan sebuah kisah yang berkait rapat dengan seseorang yang merasai kesedihan dan dihantui kehilangan,” katanya.

Lebih menarik lagi, Melissa turut bertindak sebagai salah seorang daripada penerbit filem ini disamping empat lagi penerbit iaitu William Sherak, James Vanderbilt, Paul Neinstein dan Lori Evans Taylor.

Selain Melissa, filem ini turut dibintangi Guy Burnet, Kristen Sawatzky, Paul Essiembre, Kristen Harris dan Erik Athavale.

Diarahkan oleh Lori Evans Taylor, “Bed Rest” akan menghantui pawagam di Malaysia bermula 8 Disember ini.