Pelakon Dato’ Adi Putra menzahirkan rasa syukur apabila dinobatkan sebagai Pelakon Lelaki Terbaik di Festival Filem Malaysia ke-32 (FFM32) yang berlangsung di Encore Melaka baru-baru ini.

Adi terpilih untuk menerima anugerah itu selepas memberikan persembahan terbaik menerusi filem arahan Syamsul Yusof, “Mat Kilau”, dengan watak sebagai pejuang dan pahlawan dari Pahang itu.

Bagaimanapun, Adi tidak dapat menghadiri acara tersebut untuk menerima trofi kemenangannya kerana sedang mengerjakan umrah di Tanah Suci Mekah.

Menerusi perkongsian video di laman Instagram, Adi menitip ucapan penghargaan buat semua pihak yang menjadi tulang belakang di sebalik kejayaannya

“Syukur pada Allah. Terima kasih kepada FINAS, isteri dan anak-anak saya yang banyak menyokong saya dari awal hingga kini dan peminat juga atas anugerah Pelakon Filem Lelaki Terbaik ini.

“Tahniah kepada semua pemenang-pemenang. Tidak lupa juga kepada pengarah akhir saya, Syamsul Yusof yang bagi saya peluang menjayakan perwatakan Mat Kilau.

“Mudah-mudahan dengan apa yang kita perjuangkan dalam dunia perfileman ini, ia bukan sekadar di dunia, tetapi mesej yang kita nak sampaikan adalah di akhirat nanti,” katanya.

Dalam kesempatan itu, Adi turut memohon maaf kerana tidak dapat membalas kesemua ucapan yang disampaikan padanya.

“Salam dari saya. Mana yang saya tak sempat nak ucap tahniah dan mengucapkan terima kasih, minta maaf.

“Banyak yang saya nak ucapkan terima kasih sepanjang perjalanan saya dalam industri perfileman dan sepanjang kerjaya saya sebagai pelakon,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Adi bakal kembali ke layar perak dengan dua lagi filem baharu yang bakal ditayangkan tahun hadapan iaitu “Syaaban” dan “The Original Gangster”.