Impian pelakon Arja Lee untuk menggenggam segulung ijazah tercapai apabila menjadi salah seorang graduan yang menerima ijazah dan diploma pada Majlis Istiadat Konvokesyen Kali Ke-24 Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI).

Arja atau nama sebenarnya Azharudin Ramli menerima Ijazah Sarjana Pengajian Persembahan di bawah Fakulti Muzik dan Seni Persembahan (FMSP) dengan tesis bertajuk Mari Bermain Congkak: Suatu Aktiviti Didik Hibur Di Arja Art Academy.

Pelakon itu berkongsi kegembiraan menerusi beberapa foto dan video di Instagram selepas menghadiri majlis konvokesyen yang berlangsung di Kampus Sultan Azlan Shah, UPSI pada Sabtu lalu.

Menurut pelakon drama itu, ijazah tersebut dianggap sebagai hadiah paling berharga buat kedua-dua arwah ibu bapanya, Ramli Uteh dan Salmah Aziz.

“Saya reda dengan ketentuan Tuhan kerana sepatutnya kedua-dua arwah ada bersama saya ketika meraikan kejayaan, namun saya tetap bersyukur kerana hari ini ditemani oleh ahli keluarga yang lain,” katanya menerusi Kosmo!

Difahamkan segala perbelanjaan dan pembiayaan untuk menyambung pengajiannya ditanggung oleh Arja sendiri tanpa menerima sebarang tajaan daripada mana-mana pihak.

Dalam pada itu, Arja berharap kejayaannya dapat menjadi inspirasi dan pendorong kepada rakan-rakan selebriti serta golongan muda untuk terus berusaha menimba ilmu selagi berkemampuan.

Terdahulu, Arja mengumumkan khabar gembira apabila bergelar pensyarah dalam bidang seni persembahan di Universiti Malaysia Kelantan (UMK).