Pelakon Maya Karin berdepan detik cemas apabila mengalami serangan panik ketika ketika menyampaikan anugerah di Festival Filem Malaysia ke-32 (FFM32) yang bersiaran secara langsung di Encore Melaka baru-baru ini.

Seperti yang dipaparkan menerusi video yang tular di laman sosial, Maya mula menggigil serta tidak dapat menyeimbangkan badannya hingga hampir tumbang.

Maya kemudiannya membuka kasutnya sambil dibantu pelakon Faizal Hussein yang berada di sebelahnya untuk menyampaikan anugerah bagi kategori Pelakon Lelaki Terbaik.

Pada ketika itu, Maya sempat memohon maaf kepada para penonton dan terpaksa memegang bahu Faizal bagi menstabilkan badannya.

Menurut pelakon filem “Abang Long Fadil 3” itu, ia merupakan kali pertama dia berdepan serangan panik di hadapan kamera dan khalayak ramai.

“Sebaik berada di atas pentas fikiran saya mula terganggu melihat penonton dan kamera sedangkan sewaktu majlis Anugerah Seri Angkasa sebelum ini semuanya okay.

“Saya pun tak tahu macam mana boleh berlaku. Serangan panik ini datang tiba-tiba dan boleh dikatakan kerap juga berlaku sekarang ini apabila ada tekanan yang datang,” katanya menerusi Harian Metro.

Terdahulu, Maya berdepan situasi sama ketika memfilemkan sebuah babak dalam air bagi filem arahan Osman Ali, “Telaga Suriram”.

Maya memberanikan diri untuk mendedahkan dirinya disahkan menghidap ‘anxiety disorder’ (AD) sejak lapan tahun lalu kepada khalayak ramai.