Penyanyi lagenda tanah air Dato’ Sheila Majid bakal mementaskan konsert berskala besar iaitu Sheila Majid Big Band Live In Kuala Lumpur 2023 pada 18 Mac 2023 bagi memenuhi permintaan para peminat.

Lebih istimewa, Sheila memilih Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia (WTC) Kuala Lumpur, yang pernah menjadi lokasi konsert pertamanya, iaitu Konsert Warna pada 1988.

“Konsert ini akan mengubat kerinduan saya kepada peminat selain mereka kembali berhibur dengan untaian lagu yang bakal didendangkan.

“Seperti anda tahu, peminat adalah kekuatan saya sepanjang karier ini. Konsert ini akan menjadi persembahan yang penuh memori buat kita semua,” katanya menerusi BH Online.

Menerusi konsert itu, Sheila bakal diiringi 23 pemuzik dari Big Band yang merangkumi 13 pemain alat muzik hon atau tiupan, tujuh pemuzik band dan tiga penyanyi latar yang dipimpin pengarah muzik, Mac Chew.

Dalam pada itu, Sheila mengakui lebih suka jika penganjuran konsertnya hanya berlangsung pada satu malam tanpa tambahan tarikh kerana berpendapat ianya lebih istimewa.

Sheila yang bakal berehat menjelang Ramadan tahun hadapan menjanjikan persembahan terbaik menerusi lagu-lagu malar hijaunya termasuk “Sinaran” dan “Anyer dan Jakarta”.

Tiket Sheila Majid Big Band Live In Kuala Lumpur 2023 dijual daripada harga RM288 (Bronze), RM488 (Silver), RM588 (Gold), RM688 (Platinum), RM888 (Diamond) dan RM1,288 (VVIP) menerusi www.jiobuddy.asia.