Kumpulan Dolla berdepan detik cemas apabila didatangi tiga lelaki tidak dikenali di tepi jalan usai menjalani latihan menari di ibu kota pada malam Selasa.

Menurut kumpulan yang terdiri daripada Sabronzo, Syasya, Tabby dan Angel itu, mereka bimbang sekiranya ketiga-tiga lelaki tersebut ingin merompak selepas merenung mereka dengan pandangan yang tajam.

“Tiga lelaki dalam kereta jenis Proton berwarna merah itu memperlahankan kereta di sebelah kami.

“Mereka kemudian menurunkan cermin kereta dan merenung kami agak lama membuatkan kami tidak selesa dan takut sekiranya mereka ingin merompak kami,” kongsi Dolla menerusi ciapan di Twitter.

Tambah Dolla lagi, apa yang lebih mencurigakan adalah apabila ketiga-tiga lelaki itu memperkenalkan diri sebagai anggota polis sebelum menyoal dan memaksa Dolla mengeluarkan kad pengenalan mereka.

“Mereka mengaku sebagai anggota polis tetapi tidak menunjukkan kad kuasa. Mereka juga tidak memakai pakaian seragam polis dan tidak memandu kereta peronda polis.

“Mereka mula bertanya sekiranya kami orang Malaysia serta memaksa untuk ambil kad pengenalan kami, ambil gambar kad pengenalan dan gambar kami secara senyap tanpa pengetahuan. Kami rasa sangat teraniaya.

“Bila Syasya bertanya kenapa tiba-tiba nak periksa kami, seorang daripadanya membalas kasar dengan berkata, kenapa tidak? Mereka adalah polis. Kami bingung dan takut kerana kami tidak lakukan apa-apa kesalahan,” kata mereka.

Menurut Dolla, ketiga-tiga lelaki tersebut bergegas meninggalkan mereka selepas melihat sebuah kereta berhenti tidak jauh dari situ.

“Kami tak tahu jika situasi ini adalah sesuatu yang betul atau ‘scam’. Kalau ada sesiapa yang pernah mengalami perkara ini, tolong beritahu dan jelaskan bagaimana tangani situasi begini.

“Tolong berhati-hati di luar sana semua, terutama golongan wanita,” kata mereka.

Perkongsian Dolla telah mencuri perhatian ramai wargamaya yang rata-rata meminta mereka untuk lebih berhati-hati dan membuat laporan kepada pihak berkuasa tentang insiden tersebut.

Dolla membalas dengan satu perkongsian yang menyatakan mereka amat menghargai keprihatinan orang ramai terhadap insiden tersebut.