Penyanyi tersohor negara Datuk Seri Siti Nurhaliza mengejutkan ramai apabila tampil sebagai penyampai berita segmen ramalan cuaca menerusi Berita Wilayah dalam saluran TV1.

Siti menerusi satu hantaran di laman Instagram menzahirkan penghargaan buat Jabatan Meteorologi Malaysia (MET Malaysia) atas jemputan dan kolaborasi bersamanya.

Menurut pelantun lagu “Aku Bidadari Syurgamu” itu, kolaborasi berkenaan bertujuan untuk memberi kesedaran kepada masyarakat tentang keadaan cuaca semasa dan bencana alam seperti banjir.

“Alhamdulillah, terima kasih MET Malaysia menjemput saya berkolaborasi dengan menyampaikan ramalan dan keadaan cuaca pada 21 Disember 2022.

“Kolaborasi  diharap dapat menggalakkan orang ramai mengikuti keadaan cuaca dan bertindak mengikut nasihat berkaitan risiko bencana seperti banjir, angin kencang dan laut bergelora,” ujar Siti menerusi satu hantaran Instagramnya.

Dalam pada itu, rata-rata wargamaya memuji kebolehan Siti yang dilihat berbakat bukan sahaja dalam bidang nyanyian, tetapi juga sebagai penyampai ramalan cuaca.

Terdahulu, Siti juga pernah dijemput sebagai penyampai berita tengah hari di Astro AWANI untuk Buletin jam 12.