Lebih seminggu bertarung nyawa di Unit Rawatan Rapi (ICU), rakan-rakan selebriti dan peminat akhirnya mengambil inisiatif untuk melancarkan tabung kecemasan buat pelakon Nad Zainal.

Pengarah, Shahrulezad Mohameddin, usaha itu adalah bertujuan untuk menampung kos rawatan Nad, atau nama sebenarnya Farah Nadia Zainal Abidin, yang mengalami pendarahan paru-paru.

Sehubungan dengan itu, Sharulezad bersama rakan-rakan selebriti yang lain berkongsi kenyataan rasmi mengenai tabung kecemasan berkenaan menerusi laman Instagram masing-masing.

“Tabung Kecemasan ini adalah insiatif rakan rakan serta peminat Nad Zainal bagi menampung kos rawatan medikalnya di hospital pakar untuk membantu meringankan beban keluarganya.

“Bagi semua yang prihatin, mari kita sama sama berganding bahu untuk bantu bersama.

“Yang pastinya, jangan kita lupa titipkan doa untuk Nad Zainal agar kembali pulih sepenuhnya dan jangan lupa juga untuk kongsikan post ini agar lebih ramai dapat turut membantu,” katanya.

Sumbangan boleh dibuat menerusi akaun CIMB 8604978484 atas nama Pertubuhan Kebajikan As Siddiq.

Bagi sebarang pertanyaan boleh menghubungi pembantu peribadi Nad iaitu Echa di talian 012-3458623.

ezgif.com gif maker 1

Sementara itu, rakan pelakon Nad iaitu Ungku Ismail Aziz berkongsi perkembangan terkini mengenai Nad menerusi sebuah video yang dimuat naik di laman Instagram miliknya.

“Setiap hari ada perkembangan yang kecil, sedikit demi sedikit. Walaupun oksigen dan tekanan darah masih naik turun, tetapi Alhamdulillah, ada perkembangan yang positif.

“Nad sudah boleh membuka sedikit mata, menggerakkan tangan dan mengangguk apabila bercakap dengannya.

“Namun, Nad masih ditidurkan dan dirawat di ICU yang bermakna keadaannya masih kritikal, jadi tidak boleh terlalu gembira.

“Kami mengharapkan dua perkara, satu mendoakan paru-paru Nad benar-benar sembuh dan tidak lagi ditidurkan,” katanya.

Dalam pada itu, Ungku berharap orang ramai dapat menghentikan sebarang persoalan mengenai hubungan peribadinya dengan Nad dan memberi tumpuan pada tahap kesihatannya pada ketika ini.

Ungku juga memohon orang ramai terus mendoakan agar kesakitan Nad diangkat dan diberikan kesembuhan terbaik buatnya.