Pelakon dan penyanyi Diana Danielle mencipta sejarah tersendiri apabila melancarkan single bahasa Inggeris buat pertama kali dengan judul “Shine On”.

Lirik “Shine On” membawa pesan pemerkasaan dalam mengatasi keraguan dan menepis segala rasa negatif yang datang.

Menurut Diana atau nama lengkapnya Diana Danielle Danny Beeson, kehidupan penuh pancaroba ketika zaman remaja banyak mengajarnya untuk menepis perasaan negatif dan persepsi orang lain serta percaya akan diri sendiri.

“Hari-hari itu umpama sejuta tahun yang lalu, namun ia memberi kesedaran pada saya untuk melihat sejauh mana saya membesar, bagaimana tanggapan terhadap diri saya sekarang, tidak membiarkan hati saya percaya yang saya tidak cukup baik. Kerana ia sebaliknya.

“Kita semua pernah berada di sana, sama ada di sekolah, kerja, atau hubungan kita di mana kita dibuat untuk merasakan bahawa mungkin kita tidak tahu apa yang terbaik untuk diri kita sendiri atau kita tidak melakukan secukupnya.

“Saya hanya mahukan sebuah lagu yang sesiapa sahaja mendengarnya akan mengerti bahawa mereka tidak perlu rendahkan keyakinan diri mereka supaya orang lain berasa selesa. Saya rasa ada kuasa tersendiri dalam menjadi seorang individu,” katanya.

Pelancaran “Shine On” juga menjadi kesinambungan dalam kerjaya nyanyian Diana yang merancang untuk menghasilkan lebih banyak lagu pada masa akan datang.

Terdahulu, Diana berpeluang untuk berduet dengan penyanyi Inggeris, Calum Scott, menerusi lagu “Heaven” sebagai sebahagian daripada kerjasama Universal Music Malaysia Asia Tenggara.

Lebih menarik, Diana juga dapat mempersembahkan lagu itu bersama Scott semasa konsert ‘Bridges’ Asia Tour pada 27 Oktober lalu di Dewan Plenary, KLCC.