Sering tampil sebagai watak berat dalam drama rantaian, pelakon Nazim Othman mencabar dirinya untuk melakonkan watak komedi buat pertama kalinya menerusi siri original iQIYI, “Sorry Naik Lori”.

Lebih menarik, Nazim atau nama sebenarnya Nushrul Alif Othman berperanan sebagai seorang pemandu lori bernama Khairul, sekali gus memberinya pengalaman baru yang mencabar.

Dedah Nazim, dia sebenarnya sudah tiga kali menolak tawaran pengarah untuk melakonkan watak Khairul kerana merasakan dirinya tidak cukup kelakar dan tidak sesuai untuk peranan itu.

“Seumur hidup saya, sebenarnya tak pernah memandu lori. Apatah lagi lori bawa barang dan memerlukan saya memandunya di jalan raya. Jadi, perasaan ketika melakonkan babak memandu lori itu agak mendebarkan.

“Tapi, ia juga peluang saya untuk mencabar diri serta menerokai watak baharu yang tidak pernah dilakonkan lagi. Jadi, saya menerimanya untuk mencuba serta melihat sejauh mana kemampuan lakonan saya.

“Alhamdulillah, menerusi Khairul juga baru saya tahu rupanya ada sisi komedi dalam diri ini. Syukur juga apabila saya mampu melakonkan dengan baik dan penonton perlu menyaksikannya nanti,” katanya menerusi Harian Metro.

“Sorry Naik Lori” menampilkan jalan cerita yang berhubung kait dengan warga Malaysia terutamanya dalam masyarakat hari ini yang terlibat secara langsung dengan media sosial.

Selain Nazim, siri 12 episod ini turut dibintangi oleh Ruhainies, Tajul, Sheila Mambo dan ramai lagi.

Sejak ditayangkan pada 4 November lalu, “Sorry Naik Lori” berada dalam kedudukan Top 5 di platform berkenaan sepanjang minggu tayangan perdananya.