Biarpun masih mempunyai kudrat, pelakon dan penyanyi veteran Noorkumalasari akui belum terpanggil untuk meneruskan kerjaya seninya.

Menurut Noorkumalasari, dirinya masih dihujani dengan pelbagai tawaran untuk berlakon, namun terpaksa menolak kerana enggan terikat dengan komitmen serta jadual kerja yang padat.

“Ketika ini, hati saya masih tertutup dan belum nampak terbuka lagi. Melainkan kalau ada skrip yang betul-betul bagus dan dapat mencungkil sisi berbeza saya sebagai pelakon.

“Lagipun, sudah banyak watak yang saya jayakan sejak zaman muda. Saya tidak menyesal kerana tidak pernah melakonkan sesuatu karakter hingga terpanggil untuk kembali berlakon,” katanya menerusi Utusan Malaysia.

Noorkumalasari baru-baru ini menghadiri forum “Antara Cantik dan Bakat: Di Manakah Magis Pengukuh Kredibiliti?” di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Forum itu dianjurkan oleh Persatuan Wartawan dan Penulis Hiburan Malaysia (WHAM) dengan kerjasama Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) dan Pusat Pengajian Media dan Komunikasi, UKM, sempena menyemarakkan sambutan Festival Filem Malaysia ke-32 (FFM32).

Turut hadir pada forum itu adalah Ahli Jawatankuasa, Persatuan Penerbit Filem Malaysia yang juga Pengarah Urusan Skop Production, Datuk Yusof Haslam, pelakon Sharifah Rose, Hariz Hamdan dan Fahrin Ahmad.