Tidak mampu terus berdepan tohmahan yang menjejaskan emosi dan anak-anaknya, pelakon Fatin Afeefa nekad dengan keputusannya untuk meninggalkan dunia seni.

Perkara itu dimaklumkan menerusi perkongsian video siaran langsung TikTok yang memaparkan Fatin atau nama sebenarnya Fatin Nur Afifah Shamsudin, menangis teresak-esak.

“Saya dah tak nak hidup macam ini. Saya dah berhenti berlakon. Menyanyi pun dah tak ada. Saya dah 10 bulan tak berlakon mana-mana.

“Dari awal tahun lagi saya sudah berhenti (berlakon). Saya tak mahu lagi kehidupan macam ini.

“Hari ini saya tak tahu berapa hari bulan, pukul 12 tengahari, saya berhenti” katanya menerusi siaran langsung dalam TikTok semalam.

Menurut Fatin, tumpuannya kini akan diberikan sepenuhnya buat membesarkan anak-anak, Adam Aisy Arrian dan Ivy Herra Sophia serta perniagaannya.

fatin
Siaran langsung Fatin Afeefa di TikTok

Siaran langsung itu mencuri tumpuan ramai yang rata-rata menitip doa serta kata-kata semangat buat Fatin agar terus tabah menghadapi ujian dan cabaran hidup.

Hasil tinjauan Miss Mynah, pelakon yang terkenal menerusi filem “Tentang Bulan” itu telah memadam hantaran-hantaran di laman Instagram miliknya.

Terdahulu, Fatin berdepan kemelut bersama bekas suami, yang juga pelakon Adam Shahz hingga menjadi tular di laman sosial.

Fatin berkahwin dengan Adam pada 2013 dan mereka dikurniakan seorang cahaya mata, Ivy Herra Sophia sebelum memfailkan perceraian pada 2017.

Fatin turut mempunyai seorang lagi cahaya mata, Adam Aisy Arrian hasil daripada perkahwinan pertamanya yang tidak diperincikan.