Pelawak dan penyampai radio, Fad Bocey dikejarkan ke sebuah hospital pakar di Shah Alam, Selangor selepas terlibat dalam kemalangan jalan raya ketika pulang dari tempat kerja kira-kira jam 7.30 malam semalam.

Menerusi hantaran di laman Instagram, isteri kepada Fad, Syaheera Rahman memaklumkan bahawa Fad berada dalam keadaan stabil dan tidak mengalami kecederaan yang serius.

“Keadaan dia sekarang Alhamdulillah stabil. Tak ada patah, tak ada pendarahan di kepala. Cuma dia masih di Unit Rawatan Pergantungan Tinggi (HDU) sebab berlaku hentakan.

Hantaran itu turut disertakan dengan beberapa foto memaparkan anggota tubuh Fad, atau nama sebenarnya Muhammad Fadzlie Mohd. Nizam, yang luka dan cedera kesan dari kemalangan tersebut.

Pada masa yang sama, Syaheera turut menjelaskan situasi bagaimana suaminya berdepan kemalangan itu secara terperinci.

“Untuk yang tanya macam mana ia berlaku, dia cakap dia langgar kon yang di tinggal tepi jalan macam itu saja. Ada kereta rosak sebelum itu.

“Jalan memang dah gelap dan memang tak nampak. Penunggang di hadapan dapat elak, tetapi Fad tak sempat dan terus terbabas sebaik terlanggar kon tersebut.

“Apapun lebih dari bersyukur sebab dia tak tercampak ke tengah jalan dalam keadaan yang banyak kereta, masa itu memang sangat bahaya,” katanya.

Dalam kesempatan itu, Syaheera turut menzahirkan penghargaan buat semua pihak yang membantu melancarkan urusannya dan Fad.

“Terima kasih buat yang mendoakan Fad. Buat kawan-kawan yang terus datang semalam di tempat kejadian, terima kasih banyak.

“Yang tolong selesaikan urusan motosikal Fad dan buat dua orang lelaki yang tolong Fad dari awal dan teman Fad sampai selesai, moga Allah balas kebaikan kalian,” tulisnya.

Menerusi ruangan komen, rakan-rakan selebriti dan orang ramai menitip doa agar Fad diberi kesembuhan dan kesejahteraan seperti sedia kala.