Pelakon Wafariena Roslan dikejarkan ke sebuah hospital di Rawang, Selangor apabila terbabit dalam kemalangan ketika melakukan aksi lagak ngeri dalam babak sebuah drama lakonannya Sabtu lalu.

Ekoran itu, tisu di bahagian punggung Wafariena cedera, manakala perutnya koyak selain berlaku pendarahan akibat luka.

Difahamkan sebelum kejadian, pelakon yang terkenal menerusi drama “7 Hari Mencintaiku” itu melakukan aksi ‘rigging’ dengan sendiri tanpa bantuan pelakon aksi lagak ngeri.

Wafariena berkongsikan keadaannya yang kini menerima rawatan di hospital menerusi hantaran video di Instagram.

Dalam pada itu, ibu kepada Wafariena, Suzana Hamad terkilan dengan tindakan pengarah drama itu yang didakwa tidak bertanggungjawab atas kemalangan yang menimpa pelakon tersebut.

“Penggambaran dilakukan di dalam hutan gelap di Lenggong, Perak. Pukul 6 pagi, Wafariena diminta masuk semula ke set walaupun dia cedera.

“Saya masih beri kerjasama walaupun hati sakit. Pengarah langsung tak datang tanya khabar. Jauh sekali minta maaf,” katanya menerusi Kosmo!

Bagaimanapun, Suzana enggan membuat laporan polis kerana tidak mahu mengeruhkan lagi keadaan setelah pihak produksi itu memaklumkan bahawa mereka akan bertanggungjawab atas perkara tersebut.