Pelakon dan usahawan Mia Ahmad mempunyai jawapan tersendiri apabila terdapat pihak yang mencurigai situasi rumah tangganya dengan suami, Mohd Izham Tarmizi.

Menurut Mia, soalan yang diajukan seorang individu menerusi laman Instagram mencuit hatinya apabila dikatakan sudah tidak romantis dengan suaminya, yang juga bintang bola sepak Johor Darul Ta’zim (JDT).

“Gelak saya baca. Rupanya ukuran kebahagiaan itu terletak pada bagaimana kita paparkan diri kita dan pasangan di media sosialkah?” soalnya.

Tambah pelakon drama “Sara Kirana” itu lagi, dia tidak rasa terbeban dengan persepsi orang luar terhadap rumah tangganya kerana menganggap ia perkara remeh.

Mia turut menyelitkan sedikit nasihat buat orang ramai agar lebih mementingkan

“Persepsi orang tak buat saya rasa terbeban pun. Kalau dulu ya, saya kisah tetapi semakin kita meningkat dewasa, benda macam ini sangatlah remeh untuk difikirkan.

“Penerimaan orang tak penting, yang penting Allah redha tak apa yang kita buat? Jelas tak niat kita dalam sesuatu perkara tu kerana Allah. Kena belajar didik hati,” katanya.

Perkongsian Mia menerima pelbagai reaksi daripada wargamaya, yang rata-ratanya bersetuju dengan kenyataannya dan berpendapat bahawa tidak semua perkara perlu ditunjuk pada khalayak ramai.

Mia dan Izham mendirikan rumah tangga pada 2017. Pasangan itu dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Sayf Issa dan Iris.