Sekian lama berkecimpung dalam industri muzik tanah air, penyanyi Baby Shima akhirnya mencabar diri untuk menceburi dunia lakonan menerusi filem pertamanya, “Biko”.

Shima atau nama sebenarnya Nor Ashima Ramli mengakui pada mulanya agak skeptikal dengan kemampuannya memandangkan menyanyi dan berlakon adalah dua cabang kerjaya yang berbeza.

“Mulanya saya memang terasa agak sukar. Berlakon dan menyanyi merupakan dua perkara yang sangat berbeza. Ketika menyanyi di pentas, ia lebih kepada santai dengan bunyi muzik dan berhibur dengan orang ramai yang menonton.

“Bila berlakon, saya harus memberi tumpuan kepada watak yang dibawakan. Lebih-lebih lagi dalam filem ini, saya membawakan watak sedih, banyak menangis, dan ia sangatlah berbeza dengan perwatakan saya dalam dunia nyata yang ceria dan suka ketawa,” katanya menerusi Xetopia.

Bagaimanapun, pelantun lagu “Baby Sayang” itu bersyukur kerana menerima sokongan dan tunjuk ajar daripada pengarah dan barisan pelakon filem tersebut.

Karya arahan Teng Bee ini mengisahkan Izwan, seorang pemandu lori dan bapa tunggal yang mengimpikan kehidupan selesa buat anaknya Biko.

Namun semuanya berubah apabila muncul seorang wanita iaitu Sara, yang mempunyai kaitan dengan kisah silam Izwan sehingga mencetuskan pelbagai konflik dalam hidupnya.

Selain Shima, filem ini turut dibintangi Azrel Ismail, Sara Ali, Josiah Hogan dan pelakon cilik Syed Irfan.

Biko bakal menemui penonton di pawagam bermula 13 Oktober ini.