Pelakon Oktovia Manrose akui tidak dapat melupakan momen indah apabila berpeluang menghadiri majlis ilmu anjuran pendakwah terkenal Ustazah Asma’ Harun baru-baru ini.

Oktovia atau nama lengkapnya Wan Syamira Putri Oktovia Wan Syahman menzahirkan rasa syukur tidak terhingga kerana urusannya dipermudahkan biarpun menerima jemputan saat akhir.

“Alhamdulillah rasa bersyukur atas pertemuan baru-baru ini di majlis Maulid Akhbar yang dianjurkan oleh Ustazah Asma’ Harun. Jemputan saat akhir tapi Allah permudahkan.

“Majlis yang sangat mengesankan kepada semua yang hadir. MasyaAllah. Ustazah sangat baik, sangat merendah diri, semoga menjadi asbab saya kekal istiqomah.

“Tariklah saya dan kami semua ke syurga Allah ustazah,” coret Oktovia menerusi perkongsian di laman Instagram.

Dalam satu lagi perkongsian, Oktovia memuji keperibadian pendakwah itu yang dilihat tegas, namun sebenarnya sangat merendah diri, kuat bergurau dan mesra.

“Macam yang kita nampak, ustazah seorang yang serius, tegas. Tapi dalam serius, ustazah sebenarnya kuat bergurau, lebih-lebih lagi dengan suaminya,” katanya.

Turut menemani Oktovia pada majlis tersebut ialah suaminya  Mohd. Izat Abdul Rahman, serta adiknya yang juga pelakon Aprena Manrose.