Pernah diuji dengan pemergian bapa tercinta, chef selebriti dan usahawan Dato’ Fazley Yaakob enggan memutuskan semangat untuk melanjutkan pengajian ke peringkat ijazah sarjana.

Menerusi hantaran di laman Instagram, Fazley berkongsi momen manis apabila berjaya menggenggam segulung ijazah sekali gus menamatkan pengajiannya dalam jurusan Sarjana Pentadbiran Perniagaan di Asia e University.

Dalam perkongsian sama, Fazley membuat pendedahan bahawa keputusannya untuk melanjutkan pengajian hanya diketahui oleh keluarga demi menunaikan impian arwah bapa.

“Hanya keluarga yang tahu. Alhamdulillah, setelah sekian lama sambung belajar dalam diam dengan pengajian saya terhenti seketika kerana pemergian arwah bapa akhirnya saya selesai juga.

“Berkat doa ibu, isteri serta keluarga tercinta, perjalanan yang saya mulai akhirnya sampai ke penghujung.

“Namun ini hanya sebahagian daripada perjalanan yang lebih panjang. Janji saya kepada arwah bapa tetap saya tunaikan.

“Yang kenal saya akan tahu bahawa saya seorang yang gemar belajar dan mencari ilmu, tidak kira bidang apa atau jurusan apa asalkan ada peningkatan ilmu,” tulisnya.

Dalam pada itu, Fazley turut menyatakan hasrat untuk menyambung pengajiannya ke peringkat lebih tinggi iaitu doktor falsafah (PhD) tidak lama lagi.

Justeru, Fazley berharap perkongsiannya mampu menjadi semangat untuk sesiapa saja yang ingin menyambung pengajian dan menimba ilmu selagi termampu.