Pelawak dan pengacara, Jihan Muse membuat keputusan untuk berehat sementara dari melibatkan diri dalam dunia seni hiburan bagi memberi sepenuh tumpuan kepada keluarganya.

Perkara itu dimaklumkan oleh syarikat pengurusan Jihan, Laugh Out Loud (LOL) Entertainment menerusi satu kenyataan.

Ketua Pegawai Eksekutif Laugh Out Loud Entertainment, Abdul Afiq Abdul Wahab berkata Jihan telah mengundur diri sebagai pengacara program Gegar Vaganza musim kesembilan (GV9) kerana sarat mengandung anak kedua.

“Perkara utama yang Jihan buat adalah keputusan untuk tidak bersama-sama dalam program GV9 kerana dirinya masih sarat mengandung pada minggu pertama pentas saingan bermula dan kemudian menunggu masa kelahiran anak keduanya.

“Buat masa sekarang, Jihan masih berehat sepenuhnya dan memberi tumpuan kepada keluarga serta anak kedua yang baru lahir. Dia juga masih menjalani fasa berpantang ketika ini,” kata Afiq.

Pengacara dan pelakon Elly Mazlein telah menggantikan tempat Jihan di pentas GV9 bersama pengacara dan pelawak Nabil Ahmad.

Menurut Afiq, Jihan bersyukur kerana Elly Mazlein berjaya menggalas tanggungjawab itu dengan baik dan masih mengekalkan kemeriahan GV9 dengan cara penyampaiannya tersendiri.

Justeru Jihan berharap orang ramai dapat berhenti membandingkan cara penyampaian antara dirinya dan mana-mana pengacara yang menggantikannya sepanjang program tersebut berlangsung.

Terdahulu, Jihan telah selamat melahirkan anak keduanya pada 6 September lalu.