Pelakon Sangeeta Krishnasamy akui terharu apabila terdapat beberapa petugas barisan hadapan yang memuji lakonannya menerusi filem terbaru, “Juang”.

Menerusi filem yang mengangkat tema perjuangan dan pengorbanan petugas barisan hadapan pada waktu pandemik itu, Sangeeta memegang peranan sebagai penghantar makanan bernama Santhia.

Sangeeta ditemui pada malam gala dan majlis tayangan perdana filem “Juang” yang berlangsung di DADI Cinema Pavillion Kuala Lumpur baru-baru ini.

“Ada doktor dan jururawat beritahu babak saya membantu seorang lelaki tua berbangsa Cina amat menyentuh hati dan berjaya diterjemahkan dengan baik.

“Adik saya yang bekerja sebagai petugas barisan hadapan menangis selepas menonton filem “Juang”, dan dia sebenarnya susah untuk menarik perhatiannya.

“Jadi apabila melihat dia menangis, saya rasa pengarah dan penulis skrip dah berjaya melunaskan tanggungjawab dengan baik,” katanya.

IMG 1465
Sangeeta bersama pelakon Janna Nick di malam gala filem “Juang”

Dalam pada itu, Sangeeta turut mengakui tidak menonton filem-filem lakonannya sama ada ketika majlis tayangan perdana mahupun setelah ia ditayangkan di pawagam.

“Sebenarnya saya duduk di luar sepanjang filem ini ditayangkan. Sukar untuk saya menjelaskan kenapa saya tidak suka menonton filem lakonan sendiri.

“Mungkin kerana perasaan malu dan ketakutan yang sukar untuk dibendung. Cukup sahaja pengarah kata okay, saya lega,” katanya.

Selain Sangeeta, filem ini turut dibintangi Zul Ariffin, Janna Nick, Zizan Razak, Izzue Islam, Haoren, Vanidah Imran, Jack Lim, Wanna Ali dan ramai lagi.

Filem “Juang” yang diarahkan oleh lima pengarah tersohor, Matt Lai, Aziz M Osman, Datuk Yusry Abdul Halim, Kabir Bhatia dan Osman Ali akan ditayangkan di pawagam bermula 8 September ini.