Sepuluh tahun mengenali hati budi pasangan, pelakon Raysha Rizrose akhirnya mendedahkan perancangan untuk membawa hubungan mereka ke jinjang pelamin.

Raysha atau nama lengkapnya Farza Naquraisha Mohd Fariz bagaimanapun ingin mengambil masa untuk mempersiapkan diri sebelum bergelar isteri kepada kekasihnya yang pelumba kereta Formula 3, Nabil Jeffri.

“Saya pun tak sangka, cepatnya masa berlalu. Tak sangka sekarang hubungan kami dah 10 tahun. Tak dinafikan juga, memang sudah ada perancangan ke arah perkahwinan.

“Tapi, semuanya bergantung kepada saya kerana Nabil sudah bersedia untuk kami melangkah ke fasa perkahwinan.

“Kakak-kakak saya juga ada berpesan, ambil masa dahulu dan siapkan diri sebelum bergelar isteri. Saya yang perlukan masa lagi dan tidak mahu terburu-buru membuat keputusan,” katanya menerusi Xtra.

Menurut Raysha, hubungannya dengan Nabil bermula sejak mereka berada di bangku sekolah dan mereka pernah berdepan fasa pahit manis dalam percintaan.

Dalam pada itu, Raysha merancang untuk mengadakan majlis perkahwinan secara sederhana dengan kehadiran keluarga dan teman-teman rapat.

Beralih ke perkembangan lain, adik kepada Nelydia dan Uqasha Senrose itu dipilih sebagai wajah ilham bagi menggayakan koleksi RR Bridal RTW 22 oleh pereka terkenal, Rizman Ruzaini.