Hasrat bintang Bollywood Hrithik Roshan untuk membintangi filem aksi thriller lakonan Vijay Sethupathi iaitu “Vikram Vedha” akhirnya menjadi kenyataan apabila filem Tamil itu dibikin semula dalam versi Hindi.

Menurut Hrithik, filem itu berjaya memukaunya dan merasakan watak Vedha sudah ada dalam dirinya untuk dijayakan dengan cara tersendiri.

“Saya telah menonton filem “Vikram Vedha” setelah ia ditayangkan pada 2017 dan saya berasa sangat kagum dengannya. Malah saya juga seakan terpanggil untuk jayakan filem ini.

“Saya terfikir, kalau ada ‘remake’ filem ini, saya harus lakukannya. Tak sangka, selepas tiga tahun akhirnya ia berbalik kepada saya. Tiada apa yang saya boleh lakukan selain melakukan yang terbaik,” katanya menerusi NDTV.

Dalam pada itu, Hrithrik turut teruja kerana berpeluang untuk bergandingan dengan bintang Bollywood terkenal, Saif Ali Khan dalam filem tersebut.

“Bekerja dengan salah seorang pelakon terhebat dan rakan kerja yang dah bertahun lama saya kagumi akan menjadi satu pengalaman yang akan saya hargai,” katanya.

Selain Hrithik dan Saif Ali, filem itu turut dibintangi Radhika Apte and Sobhita Dhulipala.

Filem itu berjaya mencatat rekod luar biasa apabila sebanyak 150,000 tiket terjual selepas tempahan awal dibuka, menjadikan filem itu berada di tempat ketiga selepas filem “Brahmastra” dan “Bhool Bhulaiyaa 2”.

“Vikram Vedha” ditayangkan secara serentak di pawagam seluruh dunia bermula 30 September ini.