Terkilan kerana tidak mampu memberi bantuan sepenuhnya kepada mangsa-mangsa banjir tahun lalu, pelakon Fikry Ibrahim akhirnya membeli sebuah kereta model Ford Ranger bagi memudahkannya urusannya.

Menurut Fikry, keadaan banjir yang buruk menimpa beberapa lokasi di Selangor pada Disember tahun lalu mengganggu perjalanannya untuk sampai ke kawasan terjejas bagi menyalurkan bantuan.

“18 Disember 2021. Banjir di beberapa tempat termasuk Taman Sri Muda. Terkilan sedikit kerana hanya dapat memberi bantuan yang terhad atas beberapa faktor.

“InsyaAllah tahun ini kita akan lebih bersedia. Semoga semua rakyat Malaysia dilindungi Allah,” katanya.

Memetik laporan dari mStar, pelakon drama “Nusyuz Berkiblat Cinta” itu mendedahkan bahawa dia dan rakan-rakan akan bersedia untuk menghadapi segala kemungkinan sekiranya bencana itu berlaku.

Pada masa yang sama, Fikry turut bergantung kepada maklumat daripada orang awam dan akan menapis segala maklumat terlebih dahulu bagi mengelakkan berlakunya bantuan berlebihan.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata peminat dan rakan selebriti memuji niat murni Fikry serta mendoakan usahanya akan dipermudahkan.