Lama menyepikan diri, pelakon Mawar Rashid akhirnya tampil berkongsi khabar gembira apabila mengesahkan dirinya hamil anak ketiga.

Mawar atau nama sebenar, Wan Mawar Shahputri Wan Abdul Rashid mengumumkan berita mengenai kehamilannya menerusi hantaran video di laman Instagram.

Menerusi video itu, Mawar membuat kejutan buat suaminya, Raf Yaakob tentang kehamilan ketika mereka bercuti di benua Eropah, Jun lalu.

Menurut Mawar, dia turut mengalami alahan teruk sehingga dimasukkan ke hospital ketika berada dalam trimester pertama.

“Lamanya saya tak kemas kini apa-apa hantaran. Mana saya menghilang? Tiga bulan saya tak sihat sampai terpaksa ke hospital.

“Makan dan minum pun tak boleh masa itu. Sampai terpaksa tolak banyak tawaran. Namun dalam kepahitan, ada kemanisannya. Saya diberitahu ada satu denyutan jantung dalam badan,” tulisnya.

Dalam pada itu, Mawar mengambil kesempatan untuk menzahirkan rasa syukur serta penghargaan buat semua pihak yang mendoakan kesihatan dan kehamilannya.

“Syukur alhamdulillah. Terima kasih mendoakan yang baik-baik. Saya doakan juga kepada ibu bapa yang masih menanti untuk mendapat cahaya mata dipermudahkan dan dimakbul Allah SWT,” tulisnya.

Sekadar info, Mawar dan Raf berkahwin pada 2017 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Raden Muhammad, 3, dan Raden Seri Rosabella Cinta yang kini berusia setahun.