Pelakon Ikmal Amry berdepan mimpi ngeri apabila dirinya sekeluarga terlibat dalam sebuah kemalangan di Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) arah selatan ketika dalam perjalanan pulang ke kampung Sabtu lalu.

Menerusi hantaran di laman Instagram, Ikmal atau nama sebenarnya Mohd. Zulikmal Amry Ghazali, berkongsi keadaan kereta yang dipandunya berada dalam keadaan terbalik di tengah lebuh raya tersebut.

“Mimpi ngeri yang tak sanggup saya lalui terjadi. Pahit untuk ditelan, tapi pengalaman yang menjadi pengajaran. Alhamdulillah kami sekeluarga selamat.

“Allah masih beri peluang. Alhamdulillah. Maaf kepada yang terlibat,” katanya.

Menurut Ikmal, dia mengakui kesalahannya kerana memandu dalam keadaan kurang rehat ekoran baru selesai menjalani penggambaran sehingga jam 7 pagi pada hari sebelumnya.

“Hari sebelum kejadian saya menjalani penggambaran sehingga pukul 7 pagi dan sudah berjanji untuk pulang menziarahi keluarga.

“Saya hanya sempat berehat selama tiga jam. Dalam keadaan kurang rehat, saya gagahkan diri memandu. Saya akui itu satu kesalahan apabila memandu dalam keadaan kurang sihat dan rehat,” katanya.

Terdahulu, kereta yang dipandu Ikmal hilang kawalan sebelum merempuh sebuah kenderaan hingga menyebabkan keretanya berpusing sebelum terbalik.