Sering menjayakan naskhah berbentuk komedi, pelakon dan pelawak Zizan Razak mengakui berasa puas apabila diberi peluang untuk menggalas watak petugas barisan hadapan menerusi filem terbaru, “Juang”.

Mengangkat perjuangan barisan petugas hadapan ketika pandemik COVID-19 melanda negara, filem “Juang” menampilkan Zizan sebagai anggota polis, Koperal Hafiq.

“Ini adalah antara filem yang paling sukar untuk saya bawa, kerana sebelum ini saya perlu buat lawak setiap kali berada di set penggambaran, tetapi filem ini lebih serius dan watak yang saya bawa adalah berdasarkan kisah sebenar.

“Malah saya adalah individu yang terkesan dari segi mental dan fizikal akibat wabak COVID-19, jadi apabila saya diberi tawaran ini, saya rasa sangat berminat untuk terlibat dalam filem ini.

“Saya rasa ini adalah tanggungjawab saya untuk memaparkan kesusahan para petugas barisan hadapan dan rakyat ketika pandemik melanda kepada penonton menerusi filem ini,” katanya.

Zizan ditemui pada malam gala dan tayangan perdana filem “Juang” yang berlangsung di DADI Cinema Pavillion Kuala Lumpur malam tadi.

IMG 1707
Zizan Razak bersama barisan pelakon dan pengarah filem “Juang”

Sehubungan dengan itu, Zizan atau nama sebenarnya Mohd Razizan Abdul Razak mengambil peluang untuk menzahirkan penghargaan buat seluruh kumpulan produksi filem “Juang” dan para petugas barisan hadapan.

“Saya sangat berterima kasih kepada semua yang terlibat dalam menjayakan filem ini, termasuk barisan pengarah dan pelakon.

“Saya juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih buat semua petugas barisan hadapan yang berjuang untuk kita selama ini. Mereka berjuang demi kesejahteraan negara dan kesihatan rakyat,” katanya.

Selain Zizan, filem ini turut dibintangi Zul Ariffin, Janna Nick, Sangeeta Krishnasamy, Izzue Islam, Haoren, Vanidah Imran, Jack Lim sebagai watak utama.

Turut membuat penampilan istimewa ialah Dato’ Rosyam Nor, Dato’ Jalaludin Hassan, Lisdawati, Fahrin Ahmad, Pekin Ibrahim, Luqman Hafidz, Silfeny Osman, Chew Kin Wah, Priscilla Abby, Wanna Ali, Angeline Tan, Abi Manyu, Dian P Ramlee, Allahyarham Adibah Noor dan ramai lagi.

Filem “Juang” yang diarahkan oleh lima pengarah tersohor, Matt Lai, Aziz M Osman, Datuk Yusry Abdul Halim, Kabir Bhatia dan Osman Ali akan menemui penonton di pawagam bermula 8 September ini.