Pelakon Syifa Melvin mengimbau kembali kenangan ketika berangkat untuk mengerjakan umrah di tanah suci Mekah pada Februari lalu.

Syifa atau nama sebenarnya Nur Syifa Athirah Amirol Melvin memanjatkan rasa syukur kerana segala doanya dimakbulkan oleh Allah SWT dengan serta merta ketika beribadah di sana.

“Alhamdulillah, umrah kali ini lain macam sikit, doa semua dijawab serta merta. Terlalu banyak nikmat yang Allah SWT beri tapi kenapalah masih susah kita nak berada di jalan yang betul.

“Gambar ini diambil masa Asr, Syifa keluar seorang diri Tawaf Sunat. Selain diberi nikmat, Syifa juga diuji dengan kesihatan,” katanya.

Tambah adik kepada pelakon Syatilla Melvin itu lagi, tiada apa yang mustahil apabila seseorang hamba Allah itu ingin berdoa, yang pasti perlu ada keyakinan dan kepercayaan tinggi terhadap-Nya.

“Di situ Syifa nampak sangat, keajaiban Allah SWT, sebenarnya dimana-mana pun kita boleh berdoa, tapi bila kita berada di tanah suci, kita punya tahap keyakinan itu tak terjangkau.

“Kunci doa adalah yakin sahaja sebenarnya, pasti Allah SWT akan kabulkan, percayalah,” katanya.

Terdahulu, Syifa turut berkongsi beberapa fotonya ketika melawat beberapa lokasi penting dalam sejarah Islam seperti Gua Hira’, Jabal Nur dan Masjid Nabawi.

Syifa ditemani kakaknya, Syafiqa Melvin bersama keluarga kekasihnya, Safawi Rasid yang juga merupakan pemain bola profesional.