Hampir sebulan menyepi, pelakon Ben Amir akhirnya memberi perkembangan baharu tentang keadaannya mata kirinya yang cedera parah sejak berdepan kemalangan sejak Jun lalu.

Menerusi perkongsian video di laman Instagram, Ben atau nama sebenarnya Muhammad Amir Sabaruddin pengalaman pahit itu telah mengubah pandangannya terhadap kehidupan.

Ben turut memaparkan beberapa foto pada awal hingga akhir proses rawatan dan pemulihan yang dilakukan di sebuah pusat perubatan.

“Kemalangan yang mengubah pandangan saya tentang kehidupan. Tanpa sebarang amaran, saya hampir buta. Proses pemulihan sangat sukar daripada segi mental dan fizikal. Saya sangat tertekan dan lemah,” katanya.

Dalam pada itu, pelakon drama “Bicara Budi” tersebut turut menzahirkan rasa syukur kerana orang-orang tersayang sentiasa berada di sekelilingnya untuk memberi semangat.

“Terima kasih kepada semua orang yang sentiasa berada di sisi ketika saya berada di tahap paling bawah. Sekarang adalah masa untuk saya maju ke hadapan dan berkembang,” katanya.

Tanpa mendedahkan punca sebenar kemalangan itu, Ben memaklumkan bahawa keadaan matanya pada ketika ini semakin pulih setelah menjalani pembedahan.

Perkongsian Ben itu mendapat perhatian ramai peminat serta rakan-rakan selebriti yang mendoakan kesihatannya agar cepat sembuh seperti sedia kala.