Pelakon Siti Saleha menyahut cabaran untuk menggalas watak seorang wanita buta buat pertama kalinya menerusi siri Original Viu terbaru, “Hilang”.

Menurut Siti Saleha, menjayakan watak bernama Wangi itu memerlukannya untuk melakukan pelbagai kaji selidik termasuk menonton filem serta siri antarabangsa yang menampilkan watak orang buta

“Terima kasih kepada kedua-dua pengarah kerana memberi kepercayaan kepada saya untuk membawa watak Wangi.

“Satu cabaran yang besar untuk saya, macam-macam ‘homework’ saya buat, sampai ke Brickfields memerhati cara orang-orang buta mengurut dan pergerakan mereka.

“Saya juga menonton pelbagai siri seperti “The Exorcist” dan “Dare Devil”, filem-filem serta kandungan video di YouTube. Ia satu pengalaman menarik untuk menghidupkan watak Wangi,” katanya.

Menerusi perkongsi di laman Instagram, Siti Saleha berkongsi detik-detik sepanjang terlibat dengan penggambaran “Hilang” yang berakhir semalam.

“Tamatlah penggambaran “Hilang” yang akan temui anda pada akhir tahun ini. Sabar ya. Terima kasih kepada seluruh kumpulan produksi serta rakan-rakan pelakon saya yang hebat-hebat,” katanya.

Selain Siti Saleha, drama arahan Ghaz Abu Bakar dan Syed Hussein itu turut dibintangi Aqasha, Khir Rahman, Farah Ahmad, Jasmine Suraya, Azhar Sulaiman dan Khayrisyah Kemal.