Penyanyi legenda tanah air Datuk Sheila Majid berbesar hati apabila diberi peluang untuk menyumbangkan suara bagi lagu tema filem “Juang”, berjudul “Wira Hatiku”.

Menurut Sheila, projek rakaman lagu ini disifatkan sebagai suatu penghargaan buat para petugas barisan hadapan yang berjuang demi keselamatan rakyat Malaysia ketika berdepan pandemik COVID-19.

“Saya selalu ingin melakukan sesuatu untuk petugas barisan hadapan, sesuatu yang sangat bermakna buat mereka.

“Jadi, untuk menjayakan projek ini secara langsung dan mendendangkan lagu “Wira Hatiku” adalah satu penghormatan yang cukup besar terhadap setiap pengorbanan yang mereka lakukan kepada kita,” katanya.

Didukung oleh pasukan pemuzik profesional Malaysian Philharmonic Orchestra, “Wira Hatiku” dikuatkan lagi dengan susunan muzik daripada Mac Chew.

Video muzik “Wira Hatiku” yang dirakamkan di Dewan Filharmonik Petronas KLCC kini boleh ditonton menerusi saluran YouTube Asia Tropical Films.

Sekadar info, filem “Juang” merupakan satu projek berskala besar yang menggabungkan enam pengarah hebat tanah air iaitu Kabir Bhatia, Datuk Yusry Abdul Halim, Aziz M Osman, Osman Ali, Erma Fatima dan Matt Lai.

Lebih menarik, filem itu dibintangi oleh 100 orang pelakon dan 200 pekerja di sebalik tabir. Antara pelakon yang terlibat ialah Janna Nick, Zul Ariffin, Izzue Islam, Zizan Razak dan Sangeeta Krishnasamy.