Penerbit filem seram “Jerangkung Dalam Almari”, Raja Azmi memanjat rasa syukur apabila berjaya meraih kutipan RM1 juta selepas empat hari ditayangkan di pawagam.

Menurut Raja Azmi, dia meletakkan harapan agar filem itu dapat mencapai sasaran RM7 juta kutipan apabila melihat maklum balas positif daripada penonton dan wargamaya.

“Saya tidak berani mengatakan mampu mencapai jumlah itu, sebaliknya berharap sasaran kami menjadi kenyataan.

“Kalau dapat, Alhamdulillah. Tetapi, kalau sebaliknya, tidak mengapa. Apa yang kami raih sekarang ini sudah menjadi rahmat besar buat kami,” katanya menerusi Utusan Malaysia.

Pada masa yang sama, pemilik nama lengkap Raja Azmi Raja Sulaiman itu akui ini merupakan satu pencapaian besar buatnya setelah hampir tiga dekad bergelar penerbit dalam industri hiburan tempatan.

Terdahulu, penonton dan wargamaya meninggalkan reaksi positif serta menyifatkan filem itu berbeza daripada filem-filem seram lain.

Tambahan lagi, pengarah Shadan Hashim menampilkan kelainan dengan memaparkan isu melibatkan perbuatan syirik yang masih berleluasa dalam kalangan masyarakat masa kini.

Ditayangkan sejak 4 Ogos lalu, “Jerangkung Dalam Almari” dibintangi Dato’ Adi Putra, Sophia Albarakbah, Hasnul Rahmat, Wan Hanafi Su, Anne Abdullah, Zaidi Omar dan Amerul Affendi.