Bintang K-pop kelahiran Malaysia dan ahli kumpulan IN2IT, Isaac Voo telah melancarkan single pertamanya dalam bahasa Melayu yang berjudul “Time Bomb”.

Biarpun proses rakaman berjalan dengan lancar, namun bintang kelahiran Sabah itu akui berdepan cabaran untuk menyanyi dalam bahasa Melayu tanpa kedengaran dialek Negeri di Bawah Bayu tersebut.

“Sebenarnya agak sukar dan terasa kekok saya untuk menyanyikan lagu berjudul Time Bomb ini kerana dialek Sabah saya yang agak pekat.

“Ketika merakamkannya, saya sering menerima teguran tentang sebutan. Namun, penulis lagu ini, Asyraf Nasir dan pengubahnya, Gaston Pong banyak membantu saya,” katanya menerusi Utusan Malaysia.

Menerusi karya Asyraf Nasir dan Gaston Pong itu, Isaac turut menyelitkan elemen-elemen yang memaparkan identiti Malaysia seperti bendera Malaysia dan wau.

Secara tidak langsung, elemen sebegitu dapat memperkenalkan budaya dan identiti Malaysia kepada para peminat antarabangsa.

Selain ahli kumpulan IN2IT yang terdiri daripada Inpyo, Jiahn, Yeontae, Inho, Hyunuk, Isaac turut menerima sokongan daripada rakan-rakan artis tempatan.

Dalam perkembangan lain, IN2IT bakal muncul dengan single terbaru mereka tidak lama lagi.