Pelakon Nora Danish akui perlu membuat persiapan penuh, bukan sahaja dari segi fizikal, tetapi juga mental dan emosi bagi membintangi filem terbaru, “Kan Cheong”.

Menurut Nora atau nama sebenarnya Nora Mohd Danish Hanif, ini merupakan kali pertama dia terpilih untuk membintangi naskhah psiko-thriller.

“Filem ini mengisahkan tentang Ayu yang tinggal sendirian mendengar berita mengenai empat orang pesakit mental yang lari dari hospital dan muncul lelaki misteri bernama Aman.

“Filem psiko-thriller begini banyak bermain dengan emosi biarpun plotnya mudah saja. Apatah lagi, kesihatan mental semakin menjadi bualan hangat ketika ini,” katanya menerusi Harian Metro.

KAN CHEONG SS 42
Nora menggalas watak sebagai Ayu

Berbalik pada filem “Kan Cheong”, syarikat penerbitan Thinkerbell Studios tertarik untuk mengangkat tema kesihatan mental kerana ia merupakan isu besar yang semakin berleluasa, bukan sahaja di Malaysia malah di seluruh dunia.

Menerusi “Kan Cheong”, penonton dapat melihat betapa dekat dan bahayanya masalah ini sekiranya ia tidak mendapat perhatian sewajarnya dalam kalangan masyarakat.

Selain Nora, filem arahan Noor Azlan Shah ini turut dibintangi pelakon berbakat Jay Iswazir, Niezam Zaidi dan Shima Anuar.

“Kan Cheong” bakal menemui penonton di Astro First, saluran 480 mulai 11 Ogos ini.