Menghitung detik ke hari bahagia, penyanyi Mas Idayu terharu apabila majlis perkahwinannya dengan Penerbit Eksekutif TV3, Muhammad Sufian Che Isa mendapat tajaan mencecah RM7 juta.

Mas Idayu atau nama sebenarnya Masidayu Mesnun berkata, dia tidak menyangka menerima rezeki tajaan berbentuk barang kemas, tajaan lokasi dan busana perkahwinan untuk perkahwinan kali kedua.

“Boleh dikatakan, perkahwinan kali ini lebih memberi bahagia berbanding pertama. Saya dapat merasai sesuatu yang tidak pernah dirasai sejak 15 tahun lalu.

“Dahulu, pra perkahwinan pun tiada, apatah lagi, majlis persandingan. Sekarang, saya rasa seolah-olah berkahwin buat kali pertama,” katanya menerusi BH Online.

Difahamkan Mas Idayu dan Sufian telah sepakat memilih tarikh 16 September untuk melangsungkan majlis pernikahan dan resepsi.

Tambah pelantun lagu Cintaku 100% itu lagi, acara akad nikah akan berlangsung jam 9 pagi dan diikuti majlis resepsi pada sebelah malam di Magica Quill City, Kuala Lumpur.

Terdahulu, Mas Idayu mengesahkan hubungannya dengan Sufian pada khalayak ramai, di mana kedua-duanya telah mengenali sejak program Mentor 3 pada 2008 sebelum menjalin hubungan lebih serius tahun ini.

Sekadar info, Mas Idayu pernah mendirikan rumah tangga dengan pelakon Aman Graseka pada 1997 dan bercerai pada 2006.

Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan seorang anak perempuan, Nur Dayini Asyiqa yang kini berusia 25 tahun.