Penyanyi dan pelakon legenda tanah air Dato’ Awie menonjolkan sisi baharu apabila tampil dengan watak pelajar universiti yang mengejar impian untuk menggenggam segulung ijazah pada usia senja.

Pengarah Ejump Mohamad mempunyai visi tersendiri ketika bekerjasama dengan penerbit Datuk Rosyam Nor dan Datin Runika Mohd Yusof bagi menghasilkan drama terbaru berjudul “Kids Nowadays”.

“Jarang sekali kita memperlihat drama yang fokusnya ke arah pendidikan untuk orang warga tua. Bukannya tiada, tetapi ia jarang diceritakan.

“Belajar itu bukanlah sesuatu yang mempunyai tarikh luput. Semua berhak menimba ilmu, tidak kira pada usia berapa pun. Walaupun sudah tua, anda masih berhak mengejar impian untuk menggenggam segulung ijazah.

“Ini yang saya ingin gambarkan dalam “Kids Nowadays” dan pengambilan Dato’ Awie sebagai ‘warga tua’ dalam drama ini merupakan sesuatu yang sangat sempurna,” katanya.

Kids Now A Days 1

Justeru, Ejump berharap drama ini akan membuka mata mereka yang mempunyai impian yang sama tetapi malu kerana faktor usia bahawa belajar itu tiada sempadan usia dan mereka berhak untuk mengecapi matlamat mereka.

Menerusi drama ini, Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman menggalas watak bekas nelayan bernama Jaafar yang ingin menamatkan pengajian selepas berjanji dengan isterinya sebelum isterinya meninggal dunia.

Selain Awie, drama 20 episod ini turut dibintangi Marissa Yasmin, Alvin Chong, Wanna Ali, Wan Sharmila, Nafiez Zaidi dan Hasnul Rahmat.

“Kids Nowadays” kini ditayangkan di Astro Ria, setiap Isnin hingga Khamis, jam 11.00 malam.