Pelakon Azhar Sulaiman enggan mengambil tindakan undang-undang terhadap seorang wanita tidak dikenali yang menuduh anak gadisnya, Kasih Iris Leona menjalinkan hubungan sulit dengan suaminya.

Menerusi hantaran yang dikongsi di laman Instagram, Azhar menitipkan pesanan buat wanita yang didakwa sebagai Nor Azira Othman kerana melemparkan fitnah besar terhadap anaknya.

“Salam Nor Azira Othman. Saya tidak mahu memanjangkan perkara ini dengan anda tentang Leona.

“Dengan saya, anda terselamat sebab saya masih memikirkan tentang kesihatan mental anda. Kalau orang lain, pasti mereka akan saman.

“Hanya nasihat mesra untuk anda. Carilah seorang kawan baru yang mahir tentang media sosial. Saya doakan yang terbaik untuk awak dan sentiasa di bawah lindungan Allah,” katanya.

Terdahulu, nama Leona tular apabila seorang pengguna Instagram menggunakan akaun Naosa25121985, mendakwa gadis berusia 20 tahun itu menjalinkan hubungan sulit dengan suaminya.

Wanita itu turut meminta Azhar memulangkan wang bernilai RM3,000 miliknya yang dikatakan sudah diterima oleh Leona secara bulanan sepanjang perkenalan.

Dalam pada itu, Leona menerusi laman Instagram tampil menafikan tuduhan berat itu dan menganggap ia sesuatu yang amat memalukan.

“Saya menangis sebab dakwaan itu memalukan. Itu satu tuduhan yang 100 peratus tidak benar. Dia tuduh saya ada hubungan dengan suaminya sejak 2014, saya baru 12 tahun ketika itu.

“Dia dakwa saya ambil duit suami dia, sedangkan duit ibu bapa sendiri pun saya tak ambil,” ujar Leona.