Pelakon Isyariana mencabar diri untuk keluar dari zon selesa apabila dipertanggungjawabkan untuk membawa watak berat menerusi drama terbaru, “Biarkan Ia Pergi”.

Menurut pemilik nama lengkap Isyariana Che Azmi itu, kebanyakan babak dalam drama adaptasi novel karya Liza Nur berkenaan memerlukannya untuk menangis sepanjang 50 hari terlibat dengan penggambaran.

“Sebelum ini, saya tidak pernah mendapat naskhah yang sebegini. Bagi saya watak yang saya bawakan kali ini agak unik kerana ia turut melibatkan isu keluarga, anak, hati, perasaan dan dendam.

“Saya perlu bermain dengan perasaan dan menjiwai emosi apabila dirogol sehingga sukar membuka perasaan kepada lelaki lain,” katanya menerusi Getaran

Menerusi drama itu, Isyariana yang juga bekas pelajar Akademi Fantasia 2016, kembali digandingkan dengan pelakon Amar Baharin selepas menjayakan drama “Hati Yang Dikhianati”.

Selain Isyariana dan Amar, drama yang kini bersiaran di slot Samarinda TV3 itu turut dibintangi Asha Merican, Idzham Ismail, Zaki Azeman dan ramai lagi.

Beralih ke perkembangan lain, Isyariana kini kembali memberi tumpuan terhadap kerjaya nyanyiannya yang lama menyepi bagi meluaskan lagi cabang kerjanya dalam bidang seni.