Penantian peminat sudah sampai ke penghujungnya apabila pasangan penyanyi terkenal Ernie Zakri dan Syamel mengumumkan konsert sulung mereka iaitu Konsert Aku Cinta, Oktober depan.

Pertama kali digandingkan dalam konsert, Syamel mendedahkan dia dan Ernie sepakat untuk menceritakan kisah percintaan serta perjalanan hidup mereka.

“Pada awalnya, kami mahu ketengahkan tema ala teater muzikal. Selepas difikirkan semula, ini adalah konsert pertama kami.

“Jadi, kami ingin bercerita kisah di sebalik pertemuan pertama, percintaan dan perjalanan hidup masing-masing,” katanya menerusi BH Online.

Bercakap mengenai persiapan konsert pula, pasangan itu banyak menerima nasihat daripada penyanyi tersohor, Anuar Zain, yang juga merupakan bapa saudara kepada Ernie.

Malah mereka turut hadir ke Konsert Anuar Zain & Ziana Zain Live In Kuala Lumpur 2022 serta konsert penyanyi lain yang berlangsung baru-baru ini bagi mengambil inspirasi.

Buat makluman lanjut, Konsert Aku Cinta bakal dipentaskan di Zepp Kuala Lumpur pada 23 Oktober 2022.

Tiket konsert akan mula dijual mulai 15 Ogos ini dengan harga RM500 (Diamond), RM400 (Platinum), RM300 (Gold), RM250 (Silver) dan RM200 (Bronze).