Penyanyi dan pelakon Elizabeth Tan mengakui sudah jatuh hati terhadap naskhah-naskhah bergenre aksi dan sedia untuk bergelar pelakon aksi dalam industri filem tanah air.

Elizabeth atau lebih mesra disapa Lizzy yang tampil dalam filem aksi komedi “Abang Long Fadil 3” telah melakukan lagak aksi sendiri tanpa menggunakan pelakon alih lagak aksi atau ‘stunt double’.

“Lizzy rasa bersyukur sangat kerana berpeluang terlibat dalam “Abang Long Fadil 3” kerana saya memang minat genre aksi sejak kecil lagi.

“Saya membesar dengan menonton filem-filem aksi seperti “Charlie’s Angels” dan “Spy Kids”, jadi berlakon dalam filem “Abang Long Fadil 3” ibarat impian jadi kenyataan.

“Saya ada bercakap dengan pengarah, Syafiq Yusof untuk hasilkan filem Abang Long Fadil 4 pula selepas ini. Harap impian saya itu dimakbulkan,” katanya.

Lizzy ditemui pada malam gala dan tayangan perdana filem “Abang Long Fadil 3” yang berlangsung pada 26 Ogos lalu di panggung TGV KLCC, Kuala Lumpur.

IMG 1994
Barisan pelakon, penerbit dan pengarah “Abang Long Fadil 3”

Sebagai persiapan, Lizzy mengambil inisiatif tersendiri dengan menyertai kelas tambahan Mixed Martial Arts (MMA) selama setahun sebelum terlibat dengan penggambaran.

Tambah Lizzy lagi, biarpun akui kekurangan dalam menyampaikan dialog dalam bahasa Melayu ketika penggambaran, namun dia berpuas hati dengan persembahannya dalam filem tersebut.

Selain Lizzy, “Abang Long Fadil 3” turut dibintangi barisan pelakon terkenal tanah air seperti Zizan Razak, Johan, Maya Karin, Datuk AC Mizal, Shuib, Kazar, Ozlyn Wati, Tania Hudson, Joey Daud, Daniella Sha, Khir Rahman dan Siraj.

Diterbitkan oleh Skop Productions dan Astro Shaw, “Abang Long Fadil 3” akan ditayangkan di pawagam seluruh negara  bermula 8 September ini.

Pihak Astro Shaw juga akan mengadakan sesi jelajah dengan kehadiran barisan pelakon pada 9 hingga 11 September di Selatan dan 16-18 September sekitar Utara.