Setelah meraih sambutan hebat di Malaysia, filem “Air Force The Movie: Selagi Bernyawa” mencipta sejarah tersendiri apabila menembusi pasaran antarabangsa iaitu di Korea Selatan, Jepun dan Taiwan.

Khabar gembira itu diumumkan menerusi kenyataan rasmi yang daripada Golden Screen Cinemas (GSC) dan laman media rasmi “Air Force The Movie” pada Isnin.

“Kejayaan menembusi pasaran antarabangsa ini boleh dibanggakan dan secara tidak langsung, dapat mempertontonkan kepada dunia luar kualiti filem kita,” ujar pihak GSC.

Dalam pada itu, filem “Air Force The Movie” juga berjaya meraih kutipan sebanyak RM8 juta dalam tempoh empat hari tayangan.

Filem ini direalisasikan atas usaha sama Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) bersama lima syarikat penerbitan iaitu Multimedia Entertainment, Golden Screen Cinemas, Astro, FXHammer Films dan SixFun Media.

“Air Force The Movie” dibintangi oleh Datuk Adi Putra, Aiman Hakim Ridza, Nas-T, Sara Ali, Pablo Amirul, Johan As’ari, Luqman Hafidz, Anas Ridzuan, Jack Tan, Iman Corinne, Scha Alyahya dan Carmen Soo.

Filem arahan Zulkarnain Azhar dan Frank See ini turut ditayangkan serentak di Singapura dan Brunei sejak 25 Ogos lalu.

Terdahulu, filem ini berjaya menambat hati rakyat Malaysia sekali gus meraih kutipan RM6 juta selepas tiga hari ditayangkan.