Penyanyi Andi Bernadee kembali mengubat rindu peminat dengan melancarkan single terbaru, “Aku Di Sini” terbitan syarikat rakaman ternama negara, Warner Music Malaysia.

Istimewanya kali ini, Andi berpeluang untuk bekerjasama dengan komposer dari Amerika Syarikat iaitu Robert Gerongco, Andrew Peterson Briol, Mas Dewangga, Jova Devito dan Mekar.

“Mungkin ini rezeki saya dapat merasai menyanyikan lagu ciptaan komposer terkenal dari Amerika Syarikat.

“Pihak Warner yang bertanggungjawab mendapatkan lagu tersebut dan bila saya dengarinya, saya suka akan melodinya, jadi kami duduk bersama dan berbincang untuk mencipta liriknya.

“Kali ini, saya menyanyikan lagu berentak ‘slow pop’ yang santai serta ‘lite and easy’, manakala alat muzik yang digunakan hanyalah gitar,” katanya.

Justeru, Andi meletakkan harapan tinggi agar kelainan yang dibawa dalam genre muziknya kali ini dapat diterima baik oleh para peminat.

“Saya sentiasa ingin mencuba sesuatu yang baharu dan segar yang boleh diterima oleh semua orang, namun masih banyak yang ingin saya lakukan, jadi harus sabar dan satu persatu.

“Semoga lagu ini diterima ramai, dan saya meletakkan harapan yang tinggi kerana ini merupakan lagu pertama saya yang berkonsepkan ‘slow pop’, lain dari yang sebelumnya,” katanya.

“Ku Di Sini” kini boleh distrim menerusi aplikasi penstriman atas talian seperti Joox, KKBox, Spotify, Deezer, Apple Music dan juga YouTube Music.

Manakala video muzik “Ku Di Sini” pula boleh ditonton secara eksklusif di saluran YouTube Andi Bernadee jam 9 malam ini.

Beralih ke perkembangan lain, Andi kini terlibat dalam penggambaran drama bersiri “Melastik Kehatimu 2” bersama penyanyi dan pelakon, Janna Nick dan Shiha Zikir.