Pelakon Vanidah Imran memberi kejutan kepada ramai apabila melangsungkan pernikahan dengan jurutera, Arifabillah Idris sekitar jam 12.12 hari ini.

Majlis yang berlangsung di Titiwangsa, Kuala Lumpur itu dikendalikan Pendaftar Nikah Cerai Rujuk, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI), Ustaz Muhammad Fairudz Saderi dengan berwalikan adik Vanidah, Johan Imran.

Menerusi beberapa foto yang dikongsi kenalan dan rakan terdekat, Vanidah dan suami dilihat sama cantik sama padan menyarungkan busana songket kuning yang direka khas oleh Rizman Ruzaini.

Biarpun tidak pernah mendedahkan hubungan mereka pada khalayak, namun pelakon filem “Daulat” itu bersyukur kerana menerima restu keluarga hingga ia dipermudahkan ke jinjang pelamin.

“Sejujurnya yang hanya tahu saya dan Arifabillah mempunyai hubungan istimewa hanyalah kawan rapat selain keluarga dan dua anak saya.

“Kawan rapat pun hanya dimaklumkan saya beberapa hari sebelum majlis pernikahan. Ada di antara mereka terkejut, namun turut tumpang gembira,” katanya menerusi Kosmo!

Buat makluman lanjut, Arifabillah merupakan pesilat negara yang pernah meraih pingat perak pada Chungju World Martial Arts Masterships (WMC) di Cheongju, Korea Selatan pada 2016.

Terdahulu, Vanidah pernah mendirikan rumah tangga dengan pelakon dan pemuzik, Rashidi Ishak pada Oktober 2000 serta dikurniakan dua cahaya mata, iaitu Mikail Aimran dan Maryam Rashika.

Pasangan itu disahkan bercerai pada Ogos 2018.