Pelakon Zarina Zainuddin berdepan detik cemas apabila tayar kereta yang dinaiki pecah di lebuhraya Slim River ketika dalam perjalanan pulang dari Ipoh, Perak ke Kuala Lumpur pada Rabu.

Menerusi hantaran di laman Instagram, Zarina menceritakan keadaan sebenar yang berlaku dari semasa ke semasa sebelum menerima bantuan daripada pihak peronda.

Dalam keadaan cemas itu, Zarina pada yang sama turut cuba menenangkan salah seorang anak kembarnya, Muhammad Razil Azrai, atau Azil, yang menemaninya sepanjang perjalanan.

“Tayar tiba-tiba pecah dan terbelah. Saya, mak saya dan Azil masih dalam kereta. Tolong doakan kami, nasib tiada kereta atau lori di belakang tadi. Azil agak takut dia duduk diam-diam pegang tangan saya,” katanya.

Dalam pada itu, Zarina menjelaskan suaminya tidak tahu menahu tentang perancangan saat akhirnya untuk pulang ke Ipoh, dan hanya mengetahui perkara itu apabila dia sudah bertolak.

“Sesampai di rumah ingat nak mengadu dengan suami tapi kena marah. Suami cakap saya suka buat satu benda itu tanpa rancangan. Terus gerak saja, sampai Sungai Buloh baru teringat nak beritahu suami.

“Saya kena marah dengan suami tak apa sebab salah saya pun. Janji saya dapat jumpa mak saya sementara mak saya masih ada lagi,” katanya.

Zarina bagaimanapun menzahirkan rasa syukur apabila ibu, anak dan dirinya terselamat daripada sebarang kemalangan tidak diingini dan sampai ke rumah dalam keadaan baik.

Menjengah ke ruangan komen, rakan-rakan selebriti dan orang ramai menitip rasa syukur kerana pelakon itu masih selamat pergi dan pulang ke rumah.

Tidak lupa juga ada di antara warganet meninggalkan nasihat buat Zarina agar lebih berhati-hati apabila berurusan dengan pekerja di kedai tayar bagi mengelakkan perkara tidak diingini berlaku.