Hampir setahun berehat dari dunia lakonan, pelakon Zahirah Macwilson mendedahkan bahawa dia bakal kembali ke kaca televisyen menerusi sebuah drama bersiri terbaru.

Bagaimanapun, Zahirah akui tidak dapat menolak perasaan rindu terhadap anak sulungnya, Isaac Raees apabila terikat dengan jadual kerjanya yang padat di set penggambaran.

“Saya suka dengan apa yang saya lakukan (berlakon), tetapi sejak bergelar ibu, adalah satu cabaran untuk kembali melakukannya.

“Akhirnya kembali ke drama bersiri selepas dua tahun setengah. Saya berada di set penggambaran setiap hari, terlalu rindukan Isaac,” katanya.

Tambah pelakon filem “Bulan Dan Pria Terhebat” itu lagi, momen yang paling dinanti dan membahagiakan buatnya adalah apabila dia pulang ke rumah dan bertemu Isaac.

Setakat ini, masih tiada butiran lanjut mengenai drama bersiri yang dibintangi oleh Zahirah tersebut.

Kali terakhir Zahirah dilihat berlakon adalah menerusi telefilem “Jangan Masuk Rumahku”, gandingannya bersama suami, Aiman Hakim Ridza.

Sekadar info, Zahirah dan Aiman mendirikan rumah tangga pada 20 Februari 2020. Pasangan itu dikurniakan anak lelaki, Isaac Raees yang kini mencecah usia setahun.