Setelah lebih 10 tahun mengukuhkan nama dalam industri hiburan tanah air, pelakon Dazrin Kamarudin akui sudah bersedia untuk melebarkan cabang kerjayanya sebagai pengarah dan penerbit.

Menurut Dazrin, pengalaman berlakon selama ini banyak membantunya menimba ilmu dan mempersiapkan diri untuk bekerja di sebalik tabir.

“Insya-Allah saya akan mula terjun dalam bidang penerbitan dan pengarahan pula. Selama ini saya berlakon untuk timba pengalaman terlebih dahulu.

“Saya kena tahu selok-belok dan belajar daripada pengarah berpengalaman dan terapkan dalam diri serta hasilkan karya sendiri,” katanya yang dipetik dari Utusan Malaysia.

Bercakap mengenai kerjaya lakonannya, pelakon drama “Kuasa” itu mendedahkan dia kini lebih bersikap selektif dalam menerima tawaran bagi membahagikan masa untuk bersama keluarga.

Beralih ke perkembangan lain, Dazrin kini sibuk mengusahakan perniagaan karpet Al Aqsa Carpets, di mana dia turut menggalas jawatan sebagai Pengarah Urusan di cawangan Al Aqsa Carpets, Shah Alam.

Sekadar info, Dazrin mendirikan rumah tangga dengan isterinya, Nur Fazulin pada 2017.

Hasil perkongsian hidup, pasangan itu dikurniakan seorang cahaya mata lelaki, Dasuki, yang kini berusia lima tahun.