Terlalu lama menahan sabar dengan tuduhan tidak berasas terhadap isu keretakan rumah tangganya, pelakon Puteri Sarah Liyana nekad untuk mengambil tindakan terhadap seorang individu.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, Puteri Sarah menggertak individu yang mendakwa dirinya seorang penghasut dan suka memutar belit cerita.

“Pengajaran kepada orang luar jangan buat sebarang spekulasi berdasarkan apa yang awak lihat dan dengar tanpa bukti yang kukuh.

“Jangan buat fitnah pasal saya dan saya harap sila jaga kata-kata dan jaga keluarga sendiri.

“Kalau awak ada pendapat sendiri tak kira baik ke buruk, simpan saja sendiri atau ceritalah dengan orang sekeliling awak sahaja,” pesannya.

Bagaimanapun, individu berkenaan tampil memohon maaf kepada Puteri Sarah secara terbuka bagi mengelakkan pelakon itu meneruskan tindakannya untuk memfailkan saman.

Puteri Sarah yang berkongsi perkara itu menerusi Instagram Story memaklumkan dia telah menerima permohonan maaf tersebut.

“Permohonan maaf secara terbuka daripada pihak sana. Terima kasih banyak,” katanya ringkas.

294199811 1118357795730123 7321668192626311961 n 1

Terdahulu, Puteri Sarah telah memfailkan saman terhadap di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur dan dua aduan di pejabat agama terhadap wanita yang mengganggu rumah tangganya.

Isu berkenaan pergolakan rumah tangga Puteri Sarah dan Syamsul Yusof bermula setelah dia mengakui mereka tidak lagi tinggal sebumbung sejak 2019.