Pelakon dan pengacara Yana Samsudin memanjatkan rasa syukur ke hadrat Ilahi apabila berpeluang untuk menjadi tetamu ke tanah suci Mekah bagi menunaikan haji dan umrah.

Menurut Yana, atau nama lengkapnya Norliana Samsudin, dia percaya bahawa ini merupakan rezeki untuk dia menjejakkan kaki ke sana buat pertama kali setelah berusaha sehabis baik bagi mencari reda-Nya.

“MasyaAllah, Alhamdulillah, Allahuakbar. Yana tak pernah jejak kaki ke sini, tapi Allah bagi peluang menunaikan haji dan umrah sekali gus.

“Benar janji Allah bila kita berbakti kepada kedua ibu bapa, kita berusaha dan berkorban membelanjakan segala harta ke jalan-Nya, Allah bagi segalanya, malah lebih,” katanya.

Tambah pelakon filem “Adnan Sempit” itu lagi, impian yang dipendam selama 10 tahun untuk membawa keluarganya menunaikan haji akhirnya tercapai jua.

“Impian saya membawa mereka sebenarnya dah lebih 10 tahun. Orang cakap artis tak mampu ke? Hanya Allah lebih mengetahui. Hanya saya yang melaluinya.

“Syukur, beruntung juga saya mempunyai suami yang sering memberi sokongan, ianya juga hadiah pinjaman berharga dari Allah,” katanya.

Difahamkan Yana, suaminya Fadzil Zahari bersama ibu bapanya telah berangkat ke tanah suci pada 9 Julai lalu.

Sekadar info, Yana dan Fadzil mendirikan rumah tangga pada 2015 dan dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Aisy Mateen dan Aura Aisy Sofea.