Pelakon dan pengacara Sean Lee membuat kejutan apabila memaklumkan dirinya terlibat sebagai pelakon suara bagi filem animasi Hollywood “DC League of Super-Pets”.

Menerusi satu hantaran di laman Instagram, Sean mendedahkan dia dipertanggungjawabkan untuk mengalih suara karakter Waffles, seekor anjing berbaka Boston Terrier yang menetap di bandar New York.

Bercakap mengenai penglibatannya, Sean akui teruja apabila menerima lamaran daripada Warner Bros. Pictures serta berpeluang untuk menonjolkan bakatnya sebagai pelakon suara karakter animasi.

“Saya bersyukur kerana impian saya sejak kecil untuk mengalih suara satu karakter dalam filem animasi akhirnya tercapai jua.

“Saya juga berbangga kerana berpeluang untuk mewakili Malaysia dalam suntingan istimewa bagi filem antarabangsa ini,” katanya.

Tambah pelakon drama “The Hotel 2” itu lagi, biarpun karakter yang dibawanya hanya watak sampingan, namun Sean gembira dapat mencipta sendiri latar belakang Waffles.

“Saya membayangkan Waffles sebagai seekor anjing yang jujur dan berasal dari Subang Jaya, Malaysia yang tuannya berpindah ke New York sebagai perantau.

“Waffles juga mempunyai loghat Malaysia,” katanya.

Buat makluman lanjut, ini merupakan kali pertama Warner Bros. memilih pelakon Malaysia untuk terlibat dengan projek filem tersebut.

Selain Sean, filem itu menampilkan pelakon Hollywood terkenal seperti Dwayne Johnson, Kevin Hart, John Krasinski, Keanu Reeves, Kate McKinnon dan ramai lagi.

“DC League of Super-Pets” akan ditayangkan di pawagam seluruh Malaysia bermula 28 Julai ini.